b'VERVOLG ARTO WILLEMSENARTIFICIAL INTELLIGENCE DWINGTONS TE GROEIEN Willemsen vervolgt: Omdat er binnen de verzekeringsmarkt veel gebruik wordt gemaakt van data, zal de inzet van geavanceerde data-analyses en Artificial Intelligence (AI)AI ARTIFICIALsteeds verder toenemen. Met algoritmische rekenmodellen kan de grote hoeveelheid aan data snel verwerkt worden. Verzekeraars kunnenINTELIGENCErisicos veel beter inschatten en daarop weer hun premies aanpassen. AI zorgt voor een betere en eerlijkere prijsstelling, maar ook voor een enorme tijd- en geldbesparing. Vanwege de hoge investeringen die samenhangen met AI, alsmede de uitdaging om slimme jonge mensen aan te trekken, is de toepassing alleen effectief als AI schaalbaar is. Onze internationale expansie hangt ook hiermee samen. DeMARKT GAAT NAAR DE VOLGENDE FASE, behoeftes van klanten in Duitsland, Belgi ofVAN EEN EINDSPEL IS GEEN SPRAKENederland zijn niet hetzelfde, maar AI maaktTot slot moeten we onszelf de vraag stellen bij het kennen van de klant en de voorspellendehoelang verzekeringen nog verzekeringen blijven. behoefte geen onderscheid tussen landen.Verzekeringen zijn gebaseerd op een tweetal AI dwingt ons te groeien naar een Europeesbelangrijke principes, een onzekere gebeurtenis verzekeringsplatform. en solidariteit. Als Artificial Intelligence in de komende jaren haar werk goed doet dan zal DE KLANT VRAAGT MEER DAN ALLEEN het onzekere gedeelte steeds kleiner gaan EEN BELOFTE worden en verandert een verzekeringsproduct Willemsen: Jaarlijks wordt een groot aantaluiteindelijk in een financieringsproduct. Als ondernemingen getroffen door een grotewe met elkaar schades weten te voorkomen schade, zoals bijvoorbeeld een brand, waarvandan gaan de loss ratios van verzekeringen naar circa een derde als gevolg daarvan binnenbeneden en zal er opden duur een verschuiving twee jaar failliet is. Het belang van brandveiligontstaan van afsluiten van verzekeren richting ondernemen en bedrijfscontinuteit is dus groothet investeren in preventie. Een mooi voorbeeld en daarmee is het financile vangnet niet altijdis de verf van AkzoNobel met sensortechnologie, datgene waar de klant uiteindelijk op zit tewaardoor warmte kan worden gedetecteerd wachten. Hier ligt een belangrijke taak voor heten een brand in een vroeg stadium kan intermediair. In tegenstelling tot de verzekeraarworden voorkomen. Door de consolidatieslag die niets meer biedt dan een belofte, kandie de afgelopen jaren op de Nederlandse de assurantietussenpersoon een belangrijkeverzekeringsmarkt heeft plaatsgevonden adviserende rol spelen bij de preventie vanwordt wel eens gezegd dat het eindspel in bijvoorbeeld brand, leed en schade. Dezicht is. Het eindspel zit hem in mijn ogen niet toegevoegde waarde zit er veel meer in dat eenin de consolidatie. De markt gaat naar een brand wordt voorkomen en dat een ondernemervolgende fase. De ultieme endgame kan zijn dat na een brand zo snel mogelijk door kan gaan metverzekeringen in de toekomst niet meer nodig zaken doen.zijn, aldus Willemsen.18 BHB DULLEMOND'